2åring i farten

Bursdagsfeiring på takterrassen

Plutselig var vi klar for masse besøk! Lillesøster Kari har alltid sagt at hun skal komme men plutselig røk korsbåndet i skiløypen og då ble det forgang på sakene. Skientusiast nummer 1 orket ikke tanken på å være hjemme i Norge i påsken og IKKE kunne stå på ski selv. Dermed ble det bestemt at Malaysia var stedet. Og mamma solgte huset hjemme i Norge i en fei og hadde en stille påske i sikte hun også. Så hadde det seg at 27.mars kom mormor på sitt andre Malaysia besøk og dagen etter kom Karimoren. Og søndag 29de ble det bursdagsfest på taket for den ytterst stolt 2-åring Siril.

En god fest avsluttes med et bad med klærne på!!
Bursdagsfeiring i Tree Top House barnehage
Stolt og litt skeptisk
Så flink å blåse ut lys
Først litt lunsj, kylling og ris
Så endelig bursdagskake

Siril 2 år

Endelig den 23.mars ble minstejenta 2 år.Hun tror nok hun er mye større mesteparten av tiden, men sånn er det når enn har større søsken å strekke seg etter. Siril ble beskrevet som en liten men høylytt jente når hun begynte i barnehagen og hun er ikke blitt mindre høylytt. Er sta som få andre og kan fort bli litt hissig, ligge å dunke knyttenevene i gulvet er helt normalt. Hun spiser som en hest men er ikke akkuart stor, dvs det er myyye energi som forbrukes hver dag. Blid som en sol i det hun våkner og holder høyt tempo til hun kapitulerer for dagen. Gullungen vår❤

Bursdagsjenta spiser cupcakes‚ ikke mindre enn 4 stykk!!
70-tallsparty
7 Uthants girl power
The Boys
Ehhh...
70-tallsparty
Det danses..
Det bades

Redang - en drøm er oppfyllt

En gang for mange mange år siden var jeg på ferie i Malaysia, var på noen øyer på nordøst kysten som heter Perhentian. Der var det kjempe flott, vi var også over på nabo øyen Redang på en dagstur for å dykke. Og det gjorde inntykk! Krystallklart vann, hvite strender og flotte resort, jo der lovte jeg meg selv at jeg skulle ta turen en gang når jeg ikke lenger levde på backpacker budsjett. Tiden er kommet! Redang er litt knotete å komme seg til siden det ikke lenger går fly der. Det finnes en liten flyplass, men den er nå bare i bruk for de som charter sitt eget fly og vi er liksom ikke helt der. Så då gikk vi for bil og båt. Vi gjorde grundig forberedelser til bilturen og den gikk som smurt. Pastasalat på boks og pølser på termos, fulladet ipader med masse filmer, tegnesaker og litt snaks til når utålmodigheten meldte seg i baksete gjorde at vi kom fram til jettyen helskinnet etter 4,5 time. Overfarten gikk også fint, var litt sjø så de kjørte ikke for fullt og det tok hele 45 min. Vi kom over med sjøsprøyt i håret, glad og fornøyde. Det er litt veier på Redang så vi ble satt av ved hovedjettyen og hentet av hotellet minibuss der, 5 små minutter på humpete en felts vei og så var vi i himmelen. Det er vanskelig å forklare hvor fint det var der, hvit ekstremt finkornet sandstrand, langrunt, helt asur blått og krystallklart vann. Vi badet og badet i 5 dager i strekk. Eller vi snorklet en del også, det var et fint husrev som en svømte til på et par minutter fra den private standen. Og så var vi med på en snorkletur over til en liten øy like ved som var en undervann nasjonalpark. Der snorklet vi og matet fisker med rundstykk rester fra frokost, Siril synes det var kjempe vittig mens Selma då søkte ly under en palme og slappet av med fatteren. Liker ikke fisk som er så nærgående hun. Resorten hadde også et lekerom som S&S brukte som nedkjølingsted og disko, Karsten og Petra soundtraket på full guffe og så ”fly og fly av sted”. I Malaysia herjer monsunregnet østkysten ganske hardt om høsten/vinteren og dette var første helg i sesongen så det var veldig lite folk på resorten. Men vi var kjempe heldig med været som var perfekt hele tiden. Hjemturen gikk unna i en fei, 30 min i båt, rett i bilen og så kjørte vi i et strekk hjem til KL. I baksete var det stille, sol, strand og bading tar på det. Hvis vi engang tar jenten med til Malaysia for å vise de hvor de bodde når de var liten blir nok Redang en av de plassen vi må besøke på nytt.

Nyeste kommentarer

29.10 | 19:31

En fantastisk tur og opplevelse 😄

22.09 | 21:02

Ja der har Amalie og jeg bestemt oss for at vi vil dra til

22.09 | 19:57

Veldig kjekt at dere deler bilder med oss

02.09 | 22:16

Det er viktig å holde kroppen i bevegelse det er nå to som er oppslukt av filmen... Fantastisk bilde