Skolestart

Da er vi vel tilbake fra Da Nang i Vietnam. Vi har kost oss noe voldsomt, og vi var egentlig litt irritert på oss selv som ikke hadde bestilt en ferie på et par dager lengre. Men kanskje vi får ta oss en tur tilbake då! I hvert fall har det  vært en skikkelig avslappingsferie, vi har ikke gjort en dritt! Hadde en stor villa med 2 soverom, 2 bad, stue og kjøkken og ikke minst eget uteområde og basseng. Og vi badet, slappet av, badet mer, spilte litt ball i hagen, laget sandslott og la oss tidlig hele gjengen. Sightseeing begrenset seg til en tur på butikken, og då var det vel strengt talt vi som var de største attraksjonene. Har en mistanke om at taxifyren ikke helt skjønte kor vi ville siden han først kjørte oss til markedet i Da Nang by, men etter litt videre forklaring skjønte han at det var supermarket vi var ute etter. Så då ble det et like i nærheten og der var de nok ikke vant til besøk av turister eller expats. Vi ble i hvert fall studert opp og ned av de lokale. Men då fikk vi nå en liten kjøretur i byn på kjøpet. Så fikk vi sett et par spesielle brorer den ene lignet et seil og den andre som vi kjørte over vare en dragebro. Og så var idrettshallen i by formet som en flygende tallerken og de har et diger pariserhjul, kanskje noe å få med seg om vi drar tilbake. Men ellers holdt vi oss på hotellområdet altså. Det var kjempe flott med en helt vannvittig stillig hage og en finkornet sandstrand som gikk så langt øye kunne se i begge retninger. Selma synes gekkoene og froskene som dukket opp om kvelden var aller tiders og hun ville ha de med hjem i sengen! Det var vist mye geiter som trålet stranden også men vi så kun sporene etter dem. En veldig vellykket ferie må en kunne si. Vi kom hjem på fredagen kveld og lørdag morgen når vi sto opp (Siril sto opp 7 og ble overlevert til Celia mens vi andre sov videre) var koffertene pakket opp og all klesvasken tatt, så det var jo litt deilig å komme hjem også. Lørdagen dro vi til et kjøpesenter ved Ikea der de har en akvariefisk-butikk, sånn at Sjur skulle få seg litt påfyll til akvariet.  En liten tur på Ikea måtte vi også så vi fikk oss barnesikring til kjøkkenskapene og dørene, slik at Siril slipper ta alt ut av skuffer og skap flere ganger om dagen. Selmahønen har begynt å slenge med dører allerede, så då måtte vi ha sånn klyper til dørene også sånn at det ikke skal gå fingrer når dørene moses igjen. Et lekeland var der også og Siril hoppet rett opp i det største hoppeslottet tvert, Selma derimot måtte ha litt godsnakking før hun synes hoppeslott var det helt store. Det eneste vi ikke fikk var fisk og koraller, leverandøren som skulle være i butikken klokken 3 var enda ikke dukket opp når vi gikk og da var klokken nesten 4. Vanlig malaysisk standard med andre ord! Så tok Sjur med seg Selma ditt på søndagen i stedet, men då kom det et poff, mye røyk og så hadde de fått seg en liten car breakdown! Det tok litt tid å få leiebilfimaet til å komme på plassen selvsagt, men Selma oppførte seg rimelig bra og det ble fisk og koraller også med god hjelp fra den reddende engel i naboleiligheten som kom å hjalp til.

Nyeste kommentarer

29.10 | 19:31

En fantastisk tur og opplevelse 😄

22.09 | 21:02

Ja der har Amalie og jeg bestemt oss for at vi vil dra til

22.09 | 19:57

Veldig kjekt at dere deler bilder med oss

02.09 | 22:16

Det er viktig å holde kroppen i bevegelse det er nå to som er oppslukt av filmen... Fantastisk bilde